Cestování po Japonsku Autem

     Asi většina lidí ví, že v Japonsku se jezdí vlevo a to některé řidiče odradí. Není se toho však třeba bát, jezdí se tu velice slušně. I ve větších městech je doprava zvládnutelná, je rozhodně mnohem bezpečnější než kdekoli v Asii nebo i ve velkých městech v západní Evropě.

 ObrazekCestování v Japonsku autem není levná záležitost. Rozhodnete-li se pro tento způsob cestování, pamatujte, že poplatky za dálnici jsou položkou, na níž stejně jako na ceně letenky a ceně půjčovného za vůz nelze nijak ušetřit. Poplatky se vybírají za všechny dálnice, navíc se platí i za některé silnice, za přejetí dálničního mostu mezi Honšú a Šikoku jsme byli zinkasováni  částkou skoro 4000 J, tj. asi 550 Kč.

    Rozhodnete-li se pro cestování autem, dálnice prostě používat musíte. Jinak se totiž nikam nedostanete. Ne, že by ostatní silnice byly beznadějně ucpané, jde však o to, že japonská města a městečka jsou velmi rozlehlá a doprava je zde řešena světelnou signalizací na každé i nevýznamné křižovatce. To je příčinou toho, že projetí i menšího města po silnici první třídy může trvat více než hodinu a je proto nemyslitelné takto efektivně cestovat. Dálniční poplatky jsou hodně vysoké, převyšují poplatky ve Francii a Itálii, je proto potřebné částku za poplatky za dálnice předem zařadit do rozpočtu  (cca 285 – 350 Kč/100 km). Orientační tabule a směrovky jsou kromě znaků uvedeny též v latince, při vjezdu na dálnici obdržíte lístek, při výjezdu odevzdáte obsluze a zaplatíte částku, která se objeví na displeji. Nejvyšší povolená rychlost na dálnici je nízká, pouze 100 Km/hod. Mnohdy je dopravní značkou ještě snížena na 80km/hod., i když jsou dálnice konstruovány na vyšší rychlost.

   Praktické zkušenosti: Po dálnici můžete jet i rychleji, důsledně je však nutno sledovat, jak se chovají ostatní řidiči. Jak jsme zjistili, policie na japonských dálnicích neměří rychlost klasicky stacionárně, používá však civilních vozů vybavených mobilními radary. Civilní vozy jsou většinou vyšší třídy, viděli jsme lepší japonské vozy Mazda, Toyota apod. Tyto vozy se pohybují v normálním provozu a pokud zjistí problém, nasadí na střechu majáček a stíhají obět. Po vlastních zkušenostech jsme si zcela jisti, že japonští řidiči tyto civilní vozy policie poznají, možná mají antiradary. Policejní civilní vůz jede spořádaným způsobem v levém pruhu a přesně dodržuje rychlost, mění chování až v případě, pokud ho někdo velmi rychle předjede. Osvědčená zásada – dojedete–li vůz, který vám je podezřelý, zařaďte se za něj  a chvíli sledujte chování ostatních řidičů. Pokud jej ostatní řidiči dál předjíždějí, předjeďte jej také a pokračujte v rychlejší jízdě. Stejně tak buďte opatrní na podezřelá vozidla dojíždějící Vás v pravém pruhu, lépe se zařadit a vyčkat dalšího chování podezřelého.

   Pokud se již dostanete do problému, přidám vlastní zkušenost. Byli jsme odstaveni civilním policejním vozem ke straně, protože jsme jej zřejmě předjeli nepovolenou rychlostí a on nás sledoval. Policista si vyžádal řidičák a pas a když zjistil, že jsme cizinci, upozornil pouze na to, abychom dodržovali rychlost. Pokutu jsme nedostali. Pak jsme si již dávali pozor, protože nás mohli mít někde poznamenané a příště by již tak shovívaví nebyli.

Jak se Vám líbí tento článek?

Poslední aktualizace:

1 komentář: „Cestování po Japonsku Autem

  • Pokud se vám článek líbil, okomentujte ho. Potěšíte tím autora.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.